Münazara Etkinliği ile  40 Kavram ve 40 Şair 40 Şiir  Edebi Faaliyetleri Düzenlendi

Münazara Etkinliği ile 40 Kavram ve 40 Şair 40 Şiir Edebi Faaliyetleri Düzenlendi

Münazara Etkinliği ile  40 Kavram ve 40 Şair 40 Şiir  Edebi Faaliyetleri Düzenlendi


Münazara Etkinliği Düzenlendi

 

8. sınıf öğrencilerinin katılımıyla"  Teknoloji Yararlı mıdır ?  Zararlı mıdır ? " konulu münazara etkinliği gerçekleştirildi.

 

Münazara için üçer kişilik iki grup kuruldu. Konuşmacılara, araştırma için  2 hafta süre verildi. İki grup kendi aralarında iş ve konu bölümü yapıp münazara gününe kadar hazırlıklarını tamamladı.

 

Münazara yapacak kişileri değerlendirmek için Türkçe Zümre öğretmenlerinden bir jüri oluşturuldu.

 

Münazaraya katılacak öğrenciler ve jüri üyeleri münazara tekniği konusunda bilgilendirildi.

 

Gruplardan birisi konuyu olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savundu.

 

Olumlu tezin savunulması, olumsuzdan daha kolay olduğu için, konuşmaya, olumlu tezi savunan grup ile başlandı.

 

Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verildi.

 

Konuşmacılar; konularını savunurken izleyicilerin büyük bir sessizlikle konuları dinlemesi sağlandı. İzleyiciler savunulan düşüncenin doğruluğunu ya da yanlışlığını onaylayacak davranışlardan uzak durmaları konusunda uyarıldı.

 

Jürinin, değerlendirmede dikkat ettiği özellikler aşağıdaki gibidir.

1.Türkçeyi kullanma gücü (Diksiyon, vurgu, tonlama, kelime hazinesi, cümle kurma vb.)

2.El, kol ve yüz hareketlerini yerinde kullanma

3.Savunmada inandırıcı olma (Belgeler, istatistiki bilgiler, resimler, gazete ve dergi haberleri, güncel olaylarla örnekleme vb.)

4.Konuşmacıların fiziki özellikleri  (Temiz ve düzenli kıyafet, saç vb.)

 

40 Kavram ve 40 Şair 40 Şiir  Edebi Faaliyeti Düzenlendi

 

Öğrencilerin düşünce dünyasını zenginleştiren, şiir, hitabet ve sunuculuk becerilerine katkı sağlayacak " 40 Kavram ve 40 şair 40 şiir " edebi faaliyeti düzenlendi.

 

Okulumuz Türkçe Zümre öğretmenleri rehberliğinde "40 Kavram ve 40 şair 40 şiir" etkinliği yapıldı.

 

Şiirin okunması, yorumlanması ve ezberlenmesi, öğrencilerin duygu ve düşünce dünyalarının gelişip zenginleşmesine çok büyük katkı sağlayacaktır. Şiir aracılığı ile anadilinin en güzel örneklerini tanıyan öğrencilerimizde öncelikle anadil bilinci ve sevgisi gelişecektir.  Küçük yaşlarda şiirle tanışan öğrencilerimizin zaman içerisinde edebi eserlere ilgisi artacak, okuma ve yazma yetenekleri gelişecektir. Şair ve yazarları tanıyıp okudukça öğrencilerde edebi zevk oluşacaktır. Bu da onların sezgi ve hayal gücünü genişletecektir.

 

 

Yapılan şiir ezberleme çalışmaları, tıpkı hafızlık çalışmalarında olduğu gibi hafıza ve dikkati güçlendirecek, ezberlenen şiirlerin topluluk karşısında okunması öğrencilerimizin özgüvenini artıracaktır. Okuma sırasında yapılan doğru vurgu ve tonlama, kelimelerin düzgün telaffuz edilmesi de diksiyonun gelişmesini sağlamaktadır.

 

Öğrencilerimize her sınıf düzeyinde Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüz tarafından sunulan "Kırk Şair Kırk Şiir" pdf dosyası verilmiş bu dosyadan sunmak istedikleri şiirleri seçmeleri istenmiştir. Öğrencilerin seçiminden sonra okulumuz Türkçe Öğretmenlerinin de incelemesiyle aşağıdaki şiirler seçilmiştir:

 

5.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

·         Sana, Bana, Ülkemin İnsanlarına Dair

·         Yalvar Güzel Allah'a

·         Fetih Marşı

·         Bir Yolcuya

 

6.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

·         Sakarya Türküsü

·         Bu Vatan Kimin?

·         Otuz Beş Yaş Şiiri

 

7.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

·         Bir Kez Gönül Yıktın İse

·         Gazel

·         Sen

·         Merdiven

 

8.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

·         Dua

·         Ben Sana Mecburum

·         Zindandan Mehmet'e Mektup

 

Bu çalışmalar sonucunda öğrencilerimizin edindiği kazanımlar ve bunların sosyal, kültürel hayattaki yansımaları bizleri gelecek  açısından  umutlandırmakta  ve  çalışma  azmimizi  arttırmaktadır.

24.12.2021 285

24-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-202124-12-2021